ZOWIE otwiera pierwsze europejskie laboratorium nauk sportowych
![]() |
Poprawa wydajności dzięki wykorzystaniu nauki o sporcie i Data Science.
ZOWIE, skupiona na e-sporcie wiodąca marka firmy BenQ Corporation,
z dumą ogłasza utworzenie swojego pierwszego europejskiego laboratorium nauk sportowych w Eindhoven (Holandia). Jako trzecie laboratorium w globalnej sieci ZOWIE, ten nowy obiekt podkreśla zaangażowanie firmy w wykorzystanie nauki o sporcie w projektowaniu urządzeń peryferyjnych do e-sportu, strategicznym naciskiem na rozwijającą się scenę gamingową w Europie.
„Dzięki laboratorium nauk sportowych ZOWIE wprowadzamy metodologię naukową, aby pomóc europejskim graczom zawodowym w pełni wykorzystać ich potencjał” – powiedział Jay Wu, prezes BenQ Europe B.V. „Każdy projekt opiera się na rzeczywistych danych pozyskanych od graczy oraz badaniach i spostrzeżeniach ekspertów. Odzwierciedla to nasze zaangażowanie w innowacje produktowe ukierunkowane na wydajność i przyszłość e-sportu”.
Stosując przechwytywanie ruchu i elektromiografię (EMG), laboratorium analizuje interakcje graczy z myszami, zbierając dane na temat ergonomii, kątów stawów, szybkości ruchu i aktywności mięśni. Umożliwia to spersonalizowane zalecenia dotyczące myszy dostosowane do indywidualnych stylów gry i typów gier. Pozwala to graczom optymalizować treningi na podstawie danych dotyczących zmęczenia, aby jak najdłużej utrzymać maksymalną wydajność pod długotrwałą presją rywalizacji.
Projektowanie zorientowane na gracza, bazujące na danych
Od czasu wprowadzenia na rynek kultowej myszy z serii EC, opracowanej w 2010 roku wspólnie ze szwedzką legendą e-sportu Emilem „HeatoN” Christensenem, ZOWIE niezmiennie angażuje się w rozwijanie swoich produktów poprzez opinie aktywnych graczy z realnego świata. Dzięki nowemu Sports Science Lab ZOWIE może ocenić, w jaki sposób różne modele myszy pasują do indywidualnych stylów rozgrywki w takich tytułach jak CS2, VALORANT, Fortnite i Apex Legends, umożliwiając udzielanie precyzyjnych zaleceń dotyczących sprzętu, które maksymalizują potencjał gracza.
Laboratorium ocenia również wydajność przed i po wystąpieniu zmęczenia, pomagając graczom identyfikować problemy, takie jak zmniejszona stabilność palców lub niedokładna kontrola zwalniania oraz odpowiednio dostosowywać do tego trening. Ciągła współpraca z e-sportowcami w trakcie całego procesu testowania zapewnia, że każda generacja produktów odzwierciedla zmieniające się wymagania rzeczywistej rywalizacji.
Nauka o sporcie w akcji: projekt myszy ZOWIE
Wnioski z nauki o sporcie odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu projektów myszy ZOWIE. Na przykład seria U została zaprojektowana do szybkich gier, takich jak Valorant, Fortnite i Apex Legends, charakteryzując się lekką bezprzewodową konstrukcją i ulepszonym uchwytem pazurowym (claw) aby zwiększyć zwinność i wytrzymałość.
Podobnie, EC3 wykracza poza proste zmniejszenie wielkości od EC2. Większe wykorzystanie spostrzeżeń z nauki o sporcie zaowocowało przebudową konstrukcji. Dostosowuje ona kąty stawów palców i rozmieszczenie przycisków bocznych, aby zmniejszyć zmęczenie podczas szybkiego klikania oraz uniknąć przypadkowych naciśnięć. Testy wykazały, że te udoskonalenia pomagają zminimalizować obciążenie mięśni zginaczy nadgarstka podczas zadań wymagających częstego klikania.
Seria DW, najnowsza symetryczna mysz bezprzewodowa ZOWIE, została również opracowana w oparciu o rzeczywiste potrzeby rozgrywki i dane z testów profesjonalnych graczy. Zaprojektowane tak, aby obsługiwać różne style chwytu, każdy model z serii DW oferuje wyraźne zalety rozgrywki. Na przykład warianty DW-FK wyróżniają się podczas powtarzających się mikroregulacji, zapewniając większą precyzję i długoterminowy komfort w grach FPS, które wymagają mocnego celowania.
Spojrzenie w przyszłość: rozszerzanie innowacji poprzez badania
ZOWIE od dawna poświęca się innowacjom w technologii e-sportu, posiada liczne patenty i nieustannie rozwija swoją filozofię projektowania produktów. Uruchomienie nowego Europejskiego Laboratorium Nauki o Sporcie stanowi kamień milowy w podróży innowacji produktów ZOWIE.
W związku z tym, że europejski rynek e-sportu doświadcza wykładniczego wzrostu – prognozowanego na 4,3 miliarda dolarów amerykańskich do 2033 r. ze średniorocznym wskaźnikiem wzrostu (CAGR) na poziomie 11,04% od 2025 do 2033 r. – ZOWIE zobowiązuje się do rozszerzenia swoich wysiłków badawczych, aby dostarczać dostosowany sprzęt i zalecenia dotyczące treningu, które dostosowują się do zmieniających się wymagań graczy.
Nadesłał:
INDALO
|