Nowy sezon cyklu podcastów i wideo od Indie Games Polska
Na Spotify i ApplePodcasts wystartował nowy sezon cyklu podcastów „Polska w Grze”, a w produkcji są następne odcinki audycji. Ponadto youtube’ową serię „Hall of Fame” uświetnią kolejne osobistości polskiej branży gier wideo, a serwis PolskiGamedev.pl cieszy się dużą popularnością.
„Polska w Grze” to audycja, dzięki której można dowiedzieć się więcej o kondycji polskiej branży gier wideo. Podcast spełnia również funkcję edukacyjną i szkoleniową, w szczególności dla osób związanych z tą branżą. Gospodarzem najnowszego sezonu jest Jakub Marszałkowski, który dba nie tylko o atrakcyjną tematykę cyklu, ale również o obecność ciekawych gości. W maju można było usłyszeć rozmowę z prawnikiem Michałem Pękałą, który opowiedział o prawnej stronie korzystania z AI. Gościem czerwcowego odcinka był natomiast Jan Grochowski z Black Eye Games, który podzielił się swoją wiedzą odnośnie tego, jak nad Wisłą robi się gry MMO. Kolejny sezon dopiero nabiera rozpędu, a w przygotowaniu są już kolejne odcinki!
Fundacja Indie Games Polska zrealizowała również magazyn polskigamedev.pl, który jest udostępniany bezpłatnie
Za sprawą inicjatywy Hall of Fame prezentowane są sylwetki czołowych polskich twórców gier wideo. Grono docenionych osób stale się powiększa, a już wkrótce dołączą do niego Aleksy Uchański, Tadeusz Zieliński, Maciej Szcześnik, Adam Skorupa i Aleksandra Cwalina. Rozmowy w formie wideo będą publikowane na łamach portalu PolskiGamedev.pl i jego kanale w serwisie YouTube.
● Aleksy Uchański – dziennikarz związany z polską branżą gier od 1991 roku, między innymi jako redaktor naczelny magazynów „Gambler” i „Komputer Świat Gry”, prezes zarządu studia Movie Games, prokurent w Wydawnictwie Iskry i inwestor w branży gier wideo, akcjonariusz m.in. spółki Ultimate Games oraz felietonista czasopism „Pixel” i „CD-Action”.
● Tadeusz Zieliński – weteran branży z 28-letnim doświadczeniem. Zaczynał w „Gamblerze”, sporą popularność przyniosła mu także telewizja Hyper. Zajmował się zarówno projektowaniem, jak i samą produkcją gier wideo. Prowadzący programu „Faux Paux” na antenie Polsat Games, dziennikarz, streamer, a także specjalista od marketingu, PR i promocji.
● Maciej Szcześnik – twórca gier związany z branżą od 2004 roku. Entuzjasta gier niezależnych, mający jednak w swoim portfolio prace nad projektami z segmentu AAA, chociażby przy serii Wiedźmin. Ceniony i doświadczony twórca, któremu niestraszne żadne wyzwanie.
● Adam Skorupa – kompozytor oraz autor muzyki do gier wideo. Z branżą związany od lat 90., współtwórca formacji muzyki elektronicznej – Aural Planet. W jego portfolio znajdziemy masę topowych produkcji, a 2007 roku redakcja portalu IGN okrzyknęła go najlepszym twórcą muzyki za soundtrack do gry Wiedźmin.
● Aleksandra Cwalina – dziennikarka, redaktorka naczelna pism „Secret Service” i „Click!”, tłumaczka, która współtworzyła wiele kultowych projektów i produkcji. Odpowiadała chociażby na redakcję tłumaczeń przy takich produkcjach jak Gothic II, Warcraft III: The Frozen Throne, Świątynia pierwotnego zła czy Neverwinter Nights. Była prezes spółki Detalion Games SA.
Fundacja Indie Games Polska jest również wydawcą serwisu PolskiGamedev.pl, gdzie publikowane są newsy oraz artykuły publicystyczne dotyczące polskiej branży gier wideo. Znaleźć tam można również kalendarium nadciągających premier i wydarzeń, a na zainteresowanych kształceniem się w tym kierunku czekają wyselekcjonowane i najciekawsze oferty od uczelni z całego kraju. Serwis współorganizuje również ważne branżowe inicjatywy i patronuje im, służąc wsparciem merytorycznym ich organizatorom i uczestnikom.
Nowe materiały fundacji Indie Games Polska są realizowane we współpracy z partnerami, wśród których znajdują się: Totalizator Sportowy, Fundacja ARP, State of Poland oraz PFR Fundacja.
----
O Fundacji Indie Games Polska:
Fundacja Indie Games Polska powstała w 2015 roku. Za swój cel przyjęła wsparcie rozwoju branży gier wideo, ze szczególnym uwzględnieniem twórców niezależnych, oraz promocji gier wideo jako równoprawnego uczestnika rynku kultury. Przez lata pracy udało się jej zorganizować niezliczoną liczbę wydarzeń, w tym polskie stoiska targowe podczas imprez branżowych na całym świecie, szkolenia w wersjach stacjonarnych oraz online, jamy, przyjęcia networkingowe, system doradztwa prawnego i konferencje. Fundacja stara się pełnić funkcję przedstawiciela i jednego z głosów branży w kontaktach z instytucjami rządowymi, samorządowymi i międzynarodowymi.